utorok 12. apríla 2011

Trošku histórie.

So starými výtvarnými a remeselnými technikami som sa zoznámila v pätnástich rokoch, keď som prišla študovať reštaurovanie a konzervovanie nástenných malieb a štukových výzdob do maličkého mesta na maličkú školičku v srdci Slovenska. Nevedela som do čoho idem, vedela som len trochu kresliť, trochu modelovať a trochu vytvárať trojrozmerné modely čohokoľvek. A zrazu to prišlo. Nové materiály, nové pomôcky, nové názvy, nové postupy. Za štyri roky som sa toho naučila veľmi veľa, ale až neskôr som zistila, že sa to dá aj použiť na úplné iné veci. Rokmi som získavala skúsenosti, múdrosti, dokonca som sa so skúsenosťami a manuálnymi zručnosťami začala deliť aj s inými pätnásť a viac ročnými študentami. A tak by som tu chcela ukázať, možno dávno zabudnuté, pre niekoho neznáme techniky, ktoré mi ešte teraz vyrážajú dych, keď zisťujem, kedy sa vlastne prvýkrát objavili a začali používať. Vítam vás v mojej dielničke a poďte sa pozrieť na niektoré postupy.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára